Rätt golfutrustning

När du spelar golf behöver du träning och utrustning som tillåter dig att slå rätt och att spela hela rundan utan hinder. Kläderna är en sak, klubborna en annan. Utöver dem kan du också behöva golfhandskar, golfbag, peggar, bollar och utrustning att träna golf med under vintern. Att spela golf kostar en slant, också när du ska vara medlem på en golfklubb. Dock har priserna gått ner en smula och golf är inte längre den dyraste sporten som den var på 90-talet. Sedan nätet kom till har det också bäddat för billigare golfutrustning och nedsatta priser på annars dyra varor. Mycket i golfsporten är lite onödigt och du behöver absolut inte kika på allt som har med golf att göra, speciellt inte om du är nybörjare. Om du emellertid blir en alltmer stadigvarande golfare så kan även några kul golftillbehör sätta guldkant på tillvaron.

Måste man ha en golfvagn?

Nej, absolut inte. En golfvagn är mest till för dem som inte känner för att gå så långa sträckor och det kan vara ett skönt skydd när solen gassar. Golfen innebär ju i första hand att gå långa sträckor för att faktiskt röra på sig, så en golfvagn är helt klart överflödigt i många fall.